Twarde dane
55% pierwszego wrażenia ma charakter wizualny.
81% kupujących musi zaufać marce, aby rozważyć zakup.
77% konsumentów kupuję produkty od marek, które śledzą na social mediach.
Kolor zwiększa rozpoznawalność marki do 80%.
81% pamięta markę po kolorze, a nie nazwie.
Więcej tutaj: Branding statystyki.
Cechy dobrej identyfikacji wizualnej
Identyfikacja wizualna to system wyglądu naszej marki. Ma za zadanie przedstawić ją w dobrym świetle. Tak, aby klienci jej zaufali. Powinna być:
Etapy tworzenia identyfikacji wizualnej: Michał Mierzwa
Jak wzbudzić zaufanie?
Pokażmy, że jesteśmy na rynku:
Posiadajmy portfolio na social media
lub/i stronę internetową, a przynajmniej landing page.
Swoje zdjęcia lub zdjęcia pracowników.
Działajmy zgodnie z kluczem wizualnym.
Podkreślajmy misję firmy, np. Paczkomaty 24/7: “Zmieniamy sposób, w jaki ludzie odbierają przesyłki, dostarczając je 24/7”.
Ten sam produkt, różne ceny
Weźmy na warsztat spodnie. Jak sprawić, by klient kupił te droższe? Opierajmy się na emocjach, potrzebie i zaufaniu.
Dwie osoby potrzebują spodni do pracy ale mają inne oczekiwania. Jednemu zależy na elastycznych spodniach, a drugiemu na ich solidnym wykonaniu.
Podsumowanie
Stwórz identyfikację wizualną to podniesie wartość Twoich usług i produktów. Zrobisz to za pomocą:
Zaufania, czyli portfolio. Aby rozważył zakup musi wiedzieć, że istniejesz.
Rozwiąż problem klienta. Zastanów się co potrzebuję i pokaż to za pomocą identyfikacji wizualnej.
Pamiętaj 55% pierwszego wrażenia ma charakter wizualny, a zakup podejmuje się w emocjach.