Dlaczego identyfikacja wizualna jest istotna?

Dlaczego identyfikacja wizualna jest istotna?

16 mar 2024

16 mar 2024

Promocja

Promocja

Duży pytajnik na kartce

Twarde dane

  1. 55% pierwszego wrażenia ma charakter wizualny.

  2. 81% kupujących musi zaufać marce, aby rozważyć zakup.

  3. 77% konsumentów kupuję produkty od marek, które śledzą na social mediach.

  4. Kolor zwiększa rozpoznawalność marki do 80%.

  5. 81% pamięta markę po kolorze, a nie nazwie.

Więcej tutaj: Branding statystyki.

Cechy dobrej identyfikacji wizualnej

Identyfikacja wizualna to system wyglądu naszej marki. Ma za zadanie przedstawić ją w dobrym świetle. Tak, aby klienci jej zaufali. Powinna być:

Etapy tworzenia identyfikacji wizualnej: Michał Mierzwa

Jak wzbudzić zaufanie?

Pokażmy, że jesteśmy na rynku:

  1. Posiadajmy portfolio na social media

  2. lub/i stronę internetową, a przynajmniej landing page.

  3. Swoje zdjęcia lub zdjęcia pracowników.

  4. Działajmy zgodnie z kluczem wizualnym.

  5. Podkreślajmy misję firmy, np. Paczkomaty 24/7: “Zmieniamy sposób, w jaki ludzie odbierają przesyłki, dostarczając je 24/7”.

Ten sam produkt, różne ceny

Weźmy na warsztat spodnie. Jak sprawić, by klient kupił te droższe? Opierajmy się na emocjach, potrzebie i zaufaniu.

Dwie osoby potrzebują spodni do pracy ale mają inne oczekiwania. Jednemu zależy na elastycznych spodniach, a drugiemu na ich solidnym wykonaniu.

Podsumowanie

Stwórz identyfikację wizualną to podniesie wartość Twoich usług i produktów. Zrobisz to za pomocą:

  1. Zaufania, czyli portfolio. Aby rozważył zakup musi wiedzieć, że istniejesz.

  2. Rozwiąż problem klienta. Zastanów się co potrzebuję i pokaż to za pomocą identyfikacji wizualnej.

  3. Pamiętaj 55% pierwszego wrażenia ma charakter wizualny, a zakup podejmuje się w emocjach.