Ważne!
Celem logo nie jest przedstawienie fizycznego produktu, tylko dotarcie do naszej grupy docelowej poprzez charakter i klimat pasujący do naszego idealnego klienta.
Logo samo w sobie nie ma wartości
Jeśli logo z niczym nam się nie kojarzy, nie możemy go z czymś porównać. Póki nie wiemy, co kryje się za marką, logo nie będzie wartościowe. Musimy tą wartość stworzyć, tak jak to zrobił Starbucks.
Przedsiębiorstwo przedstawiło nowy sposób picia kawy. Nie musieliśmy się już ograniczać do picia kawy w lokalu czy pracy, mogliśmy wziąć ją ze sobą, co było wyjątkowe i niespotykane. Dodatkowo lokal stał się trzecim miejscem pomiędzy domem, a pracą.
Marketing szeptany
Starbucks skorzystał z techniki marketingu szeptanego. Klienci robili sobie zdjęcia z kubkami Starbucks i udostępniali je w mediach społecznościowych. Takie działanie zainspirowało innych do stania się częścią tej elitarnej społeczności. Efektem tego było ciągłe zwiększanie się rozpoznawalności firmy, a logo Starbucks stało się ikoną reprezentującą jej wartości.
Budowanie wartości logo
Pamiętajmy, marka tworzy swoją tożsamość na bazie wartości, które wyznaje. Logo ma przedstawiać jej charakter i klimat. Logo jest reputacją naszej marki, najczęściej spotykanym elementem, który ją spaja i wywołuje określone emocje. Składowe budowania marki:
Pokaż siebie w innym świetle, inaczej niż konkurencja.
Przekaż wiadomość, czym zajmuje się Twoja marka i do czego dąży.
Dostarcz wartość, jaką zyska klient korzystając z Twoich usług.
Identyfikacja wizualna: Starbucks