Czym jest strona docelowa?
Nie ważne, czy pracujesz w dziale marketingu, sprzedaży czy projektowania produktu, rozumiesz, jak ważna jest wysokiej jakości strona docelowa. Strony docelowe są samodzielnymi witrynami wykorzystywanymi do generowania leadów lub sprzedaży – innymi słowy pomagają zwiększyć przychody. W przeciwieństwie do typowych stron internetowych, strony docelowe mają tylko jeden cel działania, albo CTA, i zazwyczaj są związane z konkretną kampanią marketingową lub reklamową. Skoncentrowany charakter stron docelowych oznacza, że mają one dość standardowy zestaw najlepszych praktyk.
Strony docelowe kontra strony główne
Typowa strona główna lub strona internetowa ogólnie zawiera pełny pasek nawigacyjny z wieloma linkami prowadzącymi do innych stron lub treści. Dobra strona docelowa powinna mieć tylko jeden link albo wiele linków, które wszystkie prowadzą do tego samego miejsca. Posiadanie jednego CTA na swojej stronie docelowej zwiększa konwersje, ponieważ jest mniej rozproszenia – mniej równie atrakcyjnych opcji, które skłoniłyby użytkowników do opuszczenia twojej strony docelowej.
Strona główna twojej marki ma zupełnie inne cele. Powinna prezentować osobowość twojej marki, pozwolić ludziom odkryć różne funkcje, znaleźć blogi i artykuły wsparcia, a nawet złożyć podanie o pracę. Ale niekoniecznie zdecydują się na zakup twojego produktu ze strony głównej. I dlatego potrzebujemy stron docelowych.
Ponieważ strony docelowe są powiązane z konkretnymi kampaniami, nie musisz obawiać się, że użytkownicy nie będą mieli informacji o twoim produkcie. Trafieli na twoją stronę docelową, ponieważ byli zainteresowani reklamą lub postem na Google, Bing, YouTube, Facebooku, Instagramie, Twitterze lub podobnych miejscach w sieci. Dzięki bardzo szczegółowym kampaniom skierowanym na łatwe w użyciu strony docelowe, pozyskujesz wysokiej jakości leady, które faktycznie są zainteresowane korzystaniem z twojego produktu.
Najlepsze praktyki tworzenia strony docelowej
Co sprawia, że strona docelowa jest łatwa w użyciu? Ogólnie rzecz biorąc, jest czytelna, zwięzła i nie daje użytkownikom żadnych opcji oprócz głównego CTA. Pod względem treści, twoja strona docelowa powinna mieć jedno jasne przesłanie. Nagłówek twojej strony powinien promować pożądaną akcję, którą chcesz, aby odwiedzający podjęli. Dodatkowo powinno to wyjaśniać korzyści płynące z wykonania tej akcji.
Wizualny design twojej strony powinien być bardzo prosty. W przeciwieństwie do twojej strony głównej, to nie jest miejsce, by szaleć z osobowością marki – więc żadnych szalonych animacji czy skomplikowanych elementów projektowych. Nie chciałbyś rozpraszać odwiedzających od wykonania głównej akcji na stronie.
CTA na stronie docelowej to zazwyczaj przyciski, czasami wzbogacone o pole wprowadzania danych, jeśli musisz zbierać informacje od użytkownika. Aby zapewnić kliknięcia w twoje przyciski, upewnij się, że wyróżniają się wizualnie. Można to osiągnąć poprzez kontrastujący kolor przycisku z tłem strony i czytelną kopię na samym przycisku. Na przykład, jeśli prosisz odwiedzających o zarezerwowanie prezentacji, napisz „Zarezerwuj prezentację” czytelnie na przycisku CTA.